چرا کفش با زیره پیو بخریم

زیره های کفش پلی اورتانی، که اصطلاحاً زیره کفش pu نامیده می شوند، علاوه بر وزن پایین آن ها، از بافت نرم و منعطفی برخوردار هستند که این ویژگی ها باعث راحتی پا در داخل کفش میشوند.

اساس فرمولاسیون زیره کفش pu بر پایه واکنش پیش پلیمر های ایزوسیاناتی (isocyanate) با یک سیستم پی ال (polyol) استوار می باشد. در این مواد سفتی و استحکام توسط بخش های سخت ایزوسیاناتی تامین می شود، در حالیکه دانسیته پایین آن ها از تولید گاز های حاصل از واکنش ایزوسیانات با آب نشات می گیرد. به طور کلی این نوع زیره ها بر پایه ی دو نوع پلی ال، استری و یا اتری، تولید می شوند.

زیره کفش pu بر پایه پلی ال های استری، زیره هایی با وزن کم و مقاومت سایشی بالا می باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، زیره های پلی اورتانی بر پایه پلی استر دارای مقاومت بالا در برابر آب هستندکه باعث جلوگیری از سرخوردگی در برابر آب می شود. زیره های پلی یورتانی بر پایه پلی ال های اتری، دارای خواص مقاومت شیمیایی و حرارتی بهتر بوده و مقداری گران قیمت هستند. همچنین در تولید زیره های کفش ایمنی و کفش های راحتی، مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های مهم این نوع زیره ها می توان به سازگاری بالای آن ها با محیط زیست اشاره کرد.